2008. április 10., csütörtök

Minden kezdet nehéz...

Egészséges életmód iránti kíváncsiságom gimnazista koromban kezdődött. Apukám munkahelyére ballagtam minden délután, és utam egy nagy "biobolt" előtt vitt el. Érdekes könyvek, és ételek voltak mindig a kirakatában. Egyetlen egyszer merészkedtem be, hosszasan nézelődtem, majd egy zacskó pászkát vásároltam magamnak. Hogy miért pont azt? Talán csak az fért bele akkori költségvetésembe. Kellemes ropogtatnivaló volt, de ennél több emlékem nincs az eledelről.
Ezt az esetet követően pár év telt el mire ismét elgondolkodtam, hogy mit és hogy kéne enni. Bár ennek az elgondolkodásnak nem az egészségesség volt fő célja. Fogyni szerettem volna. Ekkor hagytam ki az étrendemből a szénsavas üdítőket, és váltottam át a rostosra és az ásványvízra, és a bolti teákra. A fogyókúrám fő táplálékát gyümölcsök, kefírek adták, kiegészítve a jólismert Korpovit keksszel, és olajos magvakkal. A fogyókúra sikerességéről nem tudok eldicsekedni, de ennek fő oka az volt, hogy nem tudtam sokáig tartani a tökéletesen eltervezett diétát. Kólát azóta sem iszom, és az egyéb cukrozott üdítőket is mellőzöm, de a jól végiggondolt szabályok közül csak ez kísérte végig életemet azóta folyamatosan.
Három és fél éve találtam rá életem párjára, aki az otthonról hozott konyhaművészetemnek köszönhetően kapcsolatunk első fél évében jó pár kilót felszedett. Egy átlagosnak tűnő estén beszélgettünk el azon, hogy valamit változtatni kéne a táplálkozásunkon, mert rossz irányba tartanak a dolgok. Kicsit átalakítottuk a vacsoraszokásainkat, elkezdtünk megismerkedni a biotáplálkozással, és ezzel beindult egy lavina....
Emlékszem mennyire fusztráló volt az első időkben a változtatás. Úgy éreztem, hogy tele van a konyhám olyan dolgokkal, amiket már nem akarok felhasználni, de nem is tudom mivel helyettesíthetném. Pár hétig tartott ez az időszak, aztán belejöttem.
Eltelt azóta pár év, és azóta mi lettünk a környezetünk egészségmániásai, amit ki is használnak olyankor amikor épp valamijük itt vagy ott fáj, vagy nem úgy megy ahogy kellene. Egyéb időszakokban meg sápitozva nézik milyen csodabogár dolgokat tudunk enni.
Csírák, magok, levek, teák, csupa azonosíthatatlan dolog.

Nincsenek megjegyzések:

Sobre a Felicidade

About This Blog

Szilda életmódalakulása 2008 © Blog Design 'Felicidade' por EMPORIUM DIGITAL 2008

Back to TOP