2008. szeptember 2., kedd

XII. vegetáriánus fesztivál

Most jött el az a pont, amikor megírom a postomat a vegafesztiválról. Fantasztikusan éreztük magunkat mindkét napon. Az előadások közül kiemelném a globális felmelegedésről szólót, mert arra kicsit úgy ültem be, hogy vajon mit lehet erről még mondani. Még alatta is némi szkeptikus iróniával ültem egy darabig a rémképek kicsit hatásvadásznak tűnő vetítése közben. Aztán jött egy fordulópont. Elmondta az előadó, hogy az autók környezetszennyező hatásánál sokkal erőteljesebbek az állattartásból származó szennyeződések károsítása. Ebben a legerősebb a szarvasmarhákkal okozott, miszerint rengeteg metán termelődik az állat ürüléke által. Mérhetetlen mennyiségű ivóvíz elpazarlása történik mindenfajta állat tartásakor, levágásakor. Ha embereknek adnánk azt a mennyiségű tápanyagot amit most állatoknak adunk, akkor nem hogy a jelenlegi összes éhező lakhatna jól, de még maradna is. Képek, statisztikák, összehasonlítások, rengeteg rengetek jól elképzelhető példa. Nem vagyok egy bőgős masina, de elbőgtem magam, mert rájöttem, hogy nem nekem kéne itt ülnöm, mert miattam aztán senki ne tartson szarvasmarhát, és nem fogom tudni így átadni azoknak, akik engem nap mint nam vizsgáztatnak életmódommal kapcsolatban.
A hangulat, a légkör, az idő nagyon szép volt. Rengeteg régi ismerőssel találkoztunk, a tábortásaik közül is, ami nagyon jól esett. Ebédre jókat ettünk, és nagy kihívás volt hogy ne nassoljunk a sok kóstolnivaló mellett. A vegasajtokért én személy szerint oda vagyok, és ebédkiegészítő címszóval meg is kóstoltam őket. Nagyon finomak.
Megállapítottuk párommal, hogy azért mindent összevetve óvatosan kellett szemlélni a jelenlevő cégeket, tanácsadókat, mert némelyik nagyon messze áll a mi világnézetütől.
A jazzkoncert nagyon jó aláfestást adott a sétához a pultok között, Gergőm még a jógát is kipróbálta, amíg én hordozókendő beszámolót tartottam egy érdeklődőnek.
A fesztivál számomra leghasznosabb része egy beszélgetés volt, egy bábával, egy védőnővel, egy kedves vegán párral, és egy 3 hetes kislányt, adott esetben szoptató édesanyjával. Az eredeti téma a vegán szoptatás, gyermeknevelés volt, amitől nagyon eltávolodtunk, de az egy külön posztot érdemmel.
ZÁRás kppen csak annyit, hogy jövőre találkozzunk, mert a Ti véleményetek is érdekel.

Nincsenek megjegyzések:

Sobre a Felicidade

About This Blog

Szilda életmódalakulása 2008 © Blog Design 'Felicidade' por EMPORIUM DIGITAL 2008

Back to TOP