2008. szeptember 28., vasárnap

Az ízek fekete lyukja: GUARMAG LISZT (guargumi)

Tudom én, hogy az emberek többsége a botrány óta a szívéhez kap ennek az anyagnak a hallatán. És sejtésem szerint, az sem túl merész kijelenés, hogy előtte nem is hallott róla, és talán azóta sem. Rám legalábbis minden túlzás nélkül igaz az előző mondat. Igaz volt. Egészen az életmód táborig. Utolsó este, a tábori szakácsnő (Nagy Zsuzsa) lediktálta a tábori menü receptjeit, és egy két egyéb praktikát. Közöttük hangzott el, hogy egy kevés guarmag liszt hozzáadásával tojáshab szerű állagot érhetünk el. No ez nekem nagyon megtetszett... Akkor még persze elhangzott egy két mondat, hogy miért nem kell tőle tartani, de a téma ezután jegelve lett. Esetemben egészen e hét talán hétfőig, amikor Gergő elment az egyik bio nagykerbe, és a listáján az is rajta volt. Ma pedig eljött a pillanat, hogy ki is próbáltam. A szupi hajdinagofrinkhoz szerettem volna csinálni valami fincsi rátétet. Tettem a mixerbe 3dl tejnek való rizstejport, egy jó marék mazsolát, és 3dl vizet. Simára kevertem, és ahogy azt anno Zsuzsa javasolta, menet közben beletettem 1 kiskanál guarmag lisztet. Híg túrókrém szerű állagot kaptam, amit még nagyon nem lehetett volna. Nem sok íze volt.Eddigi tapasztalataim szerint akkor mehet még bele egy kevés a címadó anyagból, mazsola, és citromlé, a fanyarság kedvéért. A guarmagliszttel indítottam. Pont jó lett, de mivel még mazsolát is terveztem, egy csepp vizet is adtam hozzá, meg a citromlevet. Ekkor történt, a váratlan fordulat. Egyetlen hatalmas gumóvá alakult a blender alján. Csak néztem mint Marci a moziban. Egy kis vizet még neki, semmi....hát kitettem egy tálba. Nem értettem eleve miért tűik ez ilyen rengetegnek? Miért nincs még mindig íze? Az állaga meg egyszerűen döbbenetes. Na jó fura állagú dolgokat már ettünk, de legalább az íze legyen jó. Most már kézzel kezdtem belekeverni egy kis ezt azt még. Változás nulla, én meg állok a tálam fölött lefagyva...

Összegzés: Az élelmiszeripar nagy kedvence lebuktatva:
  1. sajtkrémeknek tökéletes állagot biztosít, minimális mennyiségben is.
  2. nagymértékű hígítás után is egyszerűen visszasűríthetünk bármit.
  3. a mennyiség legalább a háromszorosra nő vizuálisan
  4. hogy nincs íze? mire lennének különben az amúgy filléresen olcsó ízfokozók?
  5. sajt meg már csak azért kell a magyaros krémbe, hogy az összetevők között feltüntethessük.
Egy biztos, még ma felhívom Zsuzsát, hogy van e remény a hatalmas mennyiségű, kockasajt állagú enyhén édes cuccom számára, és hogy a következőkben mit is javasolna, mert én még minidig döbbenten állok az események előtt.

Nincsenek megjegyzések:

Sobre a Felicidade

About This Blog

Szilda életmódalakulása 2008 © Blog Design 'Felicidade' por EMPORIUM DIGITAL 2008

Back to TOP